Meddelelsesbogen udgør en del af skole-hjemsamarbejdet, der samlet har til formål at støtte eleverne i deres faglige, sociale og personlige udvikling.
Meddelelsesbogen skal med baggrund i nogle få væsentlige fokuspunkter tegne et billede af elevens faglige og alsidige udvikling.
Med henblik på muligheden for løbende dialog mellem skole og hjem, om elevens udvikling, vil Meddelelsesbogen blive opdateret minimum to gange i løbet af skoleåret og vil løbende være tilgængelig for forældre.
Meddelelsesbogen føres via MU-elev med henblik på sikker opbevaring af informationerne om eleven.
Klasseteamet er ansvarlig for udfyldelse af meddelelsesbogen.
I 1.- 6. klasse skal Meddelelsesbogen indeholde fokuspunkter for faglig udvikling i dansk og matematik samt den alsidig udvikling.
I børnehaveklassen skal fokuspunkter for den faglige udvikling i kompetenceområderne sprog og matematisk opmærksomhed samt alsidig udvikling indgå.
For elever i udfordringer i skolen indgår der information om de indsatser og den opfølgning, som skolen har iværksat for at imødekomme udfordringerne.
På Langholt Skole vil vi som udgangspunkt have 3 fokuspunkter i Meddelelsesbogen omhandlende dansk, matematik og alsidig udvikling.
Ikke med:
Hvad hører ikke til i Meddelelsesbogen?
Skole-hjemsamarbejdets løbende kommunikation om elevens skolegang – praktiske hverdagsinformationer og beskeder - skal ikke føres i Meddelelsesbogen, men fortsat kommunikeres via Aula. Der kan dog være områder, eksempelvis ift. elevens trivsel, hvor der kan opstå mulighed for overlap mellem de to kommunikationskanaler. I de tilfælde laves en konkret faglig vurdering af, om der er tale om en midlertidig trivselsproblematik eller om det er noget der skal udmøntes i et egentligt fokuspunkt i Meddelelsesbogen.
Vedtaget i skolebestyrelsen d. 7. december 2022