Generel information om skolen

Kort om Langholt og Langholt Skole

Langholt (tidligere Horsens) er en mindre landsby bestående af den oprindelige by samt en hel del nyere parceller primært opført i 70erne og 80erne. Der er i alt cirka 1250 indbyggere i Langholt (skoledistriktet).

Langholt er beliggende i Horsens Hammer Sogn, centralt i Aalborg kommune, lige nord for Limfjorden. Fra Langholt er der kun ca. 12 km til Aalborg centrum. Med udvidelsen af motorvej E45 er Langholt kommet meget "nærmere" centrum, idet der kun er 2 km fra afkørsel 18 til Langholt, og med bil kan man nu Aalborg centrum på 15 min..

Langholt skole er grundlagt i 1632, og er dermed en af de ældste skoler i Aalborg kommune. De nuværende skolebygninger blev opført i 1970, og så sent som i 2003 blev der lavet en gennegribende renovering af skolen. I forbindelse med idrætsundervisningen og større arrangementer, råder skolen over Langholthallen, der er en stor idrætshal der ligger i umiddelbar tilknytning til skolen.

Skolen har 7 klasser, fra børnehaveklasse til og med 6. klasse, med 92 børn.

Når eleverne er færdige med 6. klasse på Langholt Skole fortsætter eleverne deres skolegang på Vodskov Skole, sammen med 7. klasseeleverne fra Vodskov og Grindsted.

Skolen har i indeværende skoleår ansat 11 lærere, 1 børnehaveklasseleder, 4 pædagoger, 1 pædagogstuderende, 1 teknisk servicemedarbejder, 2 rengøringsassistenter, 1 sekretær samt skolens ledelse bestående af DUS-leder og skoleleder.